Confessions of a broken heart

Jag är så trött på det här! Hela den här dagen har varit åt helvete!!! Detta är en av de dagar då man önskat att man stannat i sängen på morgonen. Tänk så mycket mer jag hade fått ut av det! :P

För det första så är min natur lärare helt hjärndöd! Hon är helt sjuk i huvudet!!! Hon bestämde sig idag för att ge mig IG i slutbetyg bara för att jag sade emot henne! Jag blir så arg. Här har hon skrivit ett prov, vars frågor hon inte själv kan besvara. Och när jag klagar på henne så får jag IG. Hon lovade mig dessutom senast förra veckan att jag skulle bli godkänd utan att göra om det första provet som jag, med fyra poängs marginal, inte klarade. Men nej då, idag var det andra visor. Idag så var det IG till alla som inte klarat alla prov. Och när vi frågade varför, så var det för att hon sade så. Får man ens göra så? Jag menar, om jag hade haft VG på alla prov utom ett som jag hade fått G på så hade det väl inte sänkt mitt betyg? Hon vet ju inte själv vad hon säger. Men man får inte säga emot eller ifrågasätta för då är det IG som gäller!

För det andra så är min pappa fullständigt hjärndöd och o-empatisk! Här har han varit i Thailand i ett drygt halvår, så kom han hem förra söndagen för att stanna tills på onsdag då han åker till Grekland. Och jag har saknat honom! Så vi planerar att ta en fika så vi får träffas lite innan han åker igen. Första tillfället vi planerade var i tisdags förra veckan, men då glömde han av det. Så vi gjorde nya planer att ta det på onsdagen istället. Men när jag gick för att träffa honom på onsdagen så har han inte tid, för han skulle fika med Lasse Kronér. Okej, fine...Lasse är viktigare än mig. Kul! Men i alla fall, så bestämde vi oss för att ta fikan idag. Han skulle höra av sig om tid och plats. Men när klockan är 12 så har han fortfarande inte ringt. Så jag försöker febrilt få tag på honom, men utan resultat. Så ska jag och Sarah gå och köpa tekakor på Billhäls, och vem ser jag promenerandes i stan om inte pappa. så jag går fram till honom och frågar varför han inte hade ringt. Svaret var att han var väldans sjuk! Alldeles för sjuk för att fika med mig, men tydligen frisk nog för att shoppa med sin fru! Nice move pappi!

Så idag känns det som om jag skulle ha mått mycket bättre av att ha stannat i sängen. Men för att vara lite positiv så är jag helt ledig imorgon! Jippie jej! Det ska bli väldans gött faktiskt.                                                                            
                              

                               image17


Maroon 5 - Makes Me Wonder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0