Sommar

Solen lyser, och för första gången på aldeles för länge fryser jag inte häcken av mig när jag vågar mig utanför ytterdörren. Vädret går till och med nästan att beskrivas som skönt :D Dags att lägga undan vantar och raggsockor kanske :P Måste säga att jag är mycket mer sommar än vinter människa. Fy fasiken för att behöva ha på sig 20 lager kläder och få snö-slask i skorna. Nope, vintern är inget för mig. Det är väl en av fördelarna med att sluta skolan nu. Att jag faktiskt inte behöver stanna här i kalla Sverige när vintern kommer.

Det fina vädret väckte dock det ökända städ-monstret i mig. Det kommer inte fram ofta, men när det väl gör det så ligger alla i min omgivning illa till. Jag gnäller och klagar på allt som inte är i perfekt och klinisk ordning. Så efter att ha städat ut två kassar med skräp från mitt eget rum är jag äntligen nöjd. Jag är en enveten sparare och har aldeles för mycket onödgt bröte som ligger och skräpar i mitt rum. Gött att bli av med lite av det.

Försökte vara lika duktig som igår och göra ännu ett skolarbete, men det gick käpprätt åt skogen. Skol-insperationen är död...och begraven. Jaja ett arbete är ju bättre än inget i alla fall. Men på en skala hur roligt är det att göra ett engelska arbete om "The postcolonial litterature". Med tanek på att det var en retorisk fråga jag ställde så säger jag bara inte roligt alls. Ganska jätte tråkigt rent ut sagt. Men för att göra dagen lite roligt så ska vi grilla ikväll. Det gäller ju att utnyttja det fina vädret till max. Och grillat är ju inte helt fel :P Lite mat kanske ökar viljan att göra lite skolarbete. Måste verkligen bli klar med allt jag ligger efter med om jag vill gå ut skolan utan några IG. Och det ska jag göra!

Ska inte jobba över huvud taget denna helgen, vilket är väldight skönt. Fast jag hade behövt pengarna. Får min lön på måndag! Jippie jej!!! Mitt jobb kan ju inte vara som alla andra och dela ut lönen den 25:e, nej nej nej. Utan vi får våran den 15:e. Mycket onödigt! Men jag behöver verkligen mina pengar nu, har bara 38 kronor kvar på mitt kort, och det är ganska illa. Måste nämligen köpa en ny locktång, NU! Väldigt viktigt :P Jag säger ju att jag är en 100% narcissist. Inte alls bra, måste försöka bli av med den mindre bra egenskapen.

                                                       image1




Vincent - Don't Hate On Me


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0