Trött

Trött, trött, trött...
Orkar inte mer just nu. Man tycker att jag sista terminen i skolan skulle känna mig peppad till att plugga järnet, men istället pluggar jag noll. Orkar bara inte ta tag i alla de miljontals saker som jag ligger efter med, och som sakta men säkert tornar upp sig bakom mig. Ju mer jag har att göra desto mindre gör jag, och nu är det bara två månader kvar av skolan och jag förstår inte hur jag ska hinna med allt. Och jag blir så arg på mig själv när jag vet att jag har så mycker viktigt att göra men ändå inte tar tag i det utan lägger det på den morgondag som aldrig kommer.  Allting känns bara tungt och jobbigt, har inte ens ork att njuta av det fina vädret. Har i alla fall gjort klart mitt projektarbete, nu återstår bara den tre sidiga raporten, jippie jej! Måste ordna med ett schema av något slag för att få ordning på mitt liv. Inte ens fritiden känns rolig längre...Medans jag gör de saker som tidigare var roliga ororar jag mig bara för det jag inte har gjort. Det är kanske ett tecken på att jag borde ta itu med saker :P Men det löser sig, på något sätt. Vet inte riktigt hur än bara, men det ska nog fungera. Vilket jätte bra måtto för en person som är så lat som jag är, verkligen! Lat och narcissist, vilka toppen egenskaper över huvud taget :D Jaja det kunde väl kanske varit värre... 
Var ute på en liten biltur med Sarah idag. Åt glass i Gottskär och hälsade på M & M. Mysigt! Synd bara att vi var tvugna att strunta i naturen för att ha tid med det. Men det är smällar man får ta. Jag kan alvarligt talat inte ha alla besticken i lådan. Klagar först på att det är för mycket att göra och skolkar sedan från en av de lektioner jag verkligen borde gå på. Pucko-Lina! Det är inte lätt att vara jag, och det är inte lätt när det är svårt. Regel nummer ett, sluta skolka! Varför inte bara härda ut de sita TVÅ månaderna i skolan...Sen är det över, 13 år av trygghet och tristess är över. Lite skrämmande att lämna allt. Vet inte hur många gånger jag har fått frågan "Vad ska du göra sen då?" Och jag har fortfarande inget svar på den. Vad jag ska göra sen? Jag är bara 18 år, jag har ingen aning om vad jag vill göra md min framtid. Jag har knappt planer för morgondagen, hur ska jag då kunna veta vad jag ska göra resten av mitt liv. Vad vill jag göra? Leva, resa, upptäcka... Jag vet inte, men för att se det possetivt så har jag ju faktiskt hela 2 månder kvar på mig innan skolna är slut och jag måste ta steget ut i framtiden och bestämma mig för vad det är jag vill göra. Och i dagens samhälle kan man ju även ändra sig om man  väljer fel. Så jag lämnar ännu ett beslut till morgondagen och hoppas på att jag är lite visare och lite mer aktiv då...
Over and out


Matt White - Best Days

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0