Arbetslös

Idag när jag vaknade hände något konstigt. Jag blev medveten om att jag inte ska tillbaka till skolan igen. Att skolan är slut. Jag gick upp som vanligt, men så kom jag fram till att inga utan mina småsyskon var hemma, och klockan är ju bara runt nio. Så jag frågar mamma vart de har tagit vägen, och hon kikar på mig som om jag är lite halvt om halvt efterbliven och svarar: i skolan såklart. Och då gick det upp för mig att massa andra människor faktiskt går i skolan på dagarna medans jag gör...typ ingenting. Grymt konstigt!

Så nu har jag gått från att vara student, till att vara praktiskt taget arbetslös. Jag tror inte att mitt varanna-helg-jobb räknas? Inget mer studiebidrag. Ingen mer gratis lagad lunch varje dag...Oh my god! När man saknar bambamaten så är det illa. Fy! :P 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0