Måndag

Vaknade i morse av att jag trodde att det regnade in igenom taket. Det visade sig vara min näsa som fått sig en törn och sprutade blod. Yummy! Tur att jag är söt med papper i näsborrarna :P Jag älskar bra starter på dagen! Det får en verkligen på bra humör :)  Sedan har jag tydligen i något svagt ögonblick lovat att jag ska gå på min lillasysters cabaret. Det där med viljestyrka och kraften att säga NEJ har aldrig riktigt varit min grej... Nice, nice. Så där har jag nu i x antal timmar suttit och lysnat på små barn som sjunger och spelar instrument. Det var en jätte bra show. Det bästa av allt var att det tog slut.

Vi hade ju luciauppvisning i stallet igår. Vår julkadrilj gick över förväntan! Efter att bara övat två gånger, så hade vi räknat med en katastrof. Men nej då. Hela progremmet blev genomridet utan några större incidenter. Sedan blev jag dock attakerad av lilla O som behövde någon som höll hennes häst under luciatåget. Jaja, tänker jag och anmäler mig som frivillig. När jag väl står där, med grimskaftet i handen så påpekar A att ALLA måste sjunga med i sångerna. Jag sjunger inte. Om jag inte är ensam hemma, eller har förvanat alla i min närhet. Jag har ingen sångröst. Jag kan inte ta en ton. Men där stog jag i alla fall, och sjöng med i lucia sångerna. Jag kunde bara fösta versen i de flesta av sångerna, så jag sjöng samma vers hela tiden :) När tåget var över kommer R fram till mig och påpekar att det bara var mig man hörde. Oh Yeah! Tack världen.

På torsdag är det luciafirande på Valand! Yey! Grymt roligt. Jag, S och Valand. En säker kombo :) Får se om det blir så att jag färgar håret innan dess. Vore ganska gött att få det gjort! 

Jag, N och S har börjat planera en resa till Thailand lite smått. Om allt går som planerat(vilket det sällan, läs: aldrig, gör när jag är inblandad) så drar vi till värmen i slutet av januari och stannar där i tre veckor. Det vore verkligen helt underbart! Och väldigt välbehövt för oss alla tre! :) Jag är trött på att vara blek. Det har nu gått så långt att jag inta kan ha på mig vita kläder utan att folk tror att det är en kroppsstrumpa. Illa! Ska dock inte göra samma misstag som senast i Thailand då min kära pappi så åt mig att jag kunde sola utan solkräm och jag löd hans råd. Jag var röd. Och Svullen. Inte roligt. Inte roligt alls. 
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0