Onsdag.

Om ni någon gång vandrat in i en blomsterbutik och kikat på alla välskötta blommor och tänkt: Hur gör dem för att hålla sina blommor så här fina. Jo det ska jag berätta för er. Dom anställer en massa ungdomar som får spendera sin lediga tid med att plocka blomblad, plantera om, glansspraya och på alla andra sätt sköta om blommorna. Blommorna är typ mer välskötta än vad jag är. Jätte kul arbete. Verkligen. Speciellt om man har såddär några tusen blommor i butiken. Men jag klagar inte. Nej, nej, nej...Det finns ju dem som har det värre. Som barnarbetarna i Kina. Kanske. Eller möjligtvis Rangsellsarbetarna:)

Annars har jag och E roat oss med att göra 56 stycken blomsterarrangemang. Det tog oss runt 5 timmar. Jag kände mig lite som en fabriksarbetare. Kruka, leka, jord, klätterväxt, julstjärna, hyacint. Kruka, leca, jord, klätterväxt, julstjärna, hyacint. Kruka, leca...Ni förstår vinken.

Ska aldeles starax iväg till stallet. Har lagat lita mat till familjen och Sandra...Måste ju göda lilla S lite. Hom har ben som tandpetare. Det är annat med mina stabila stammar! Eftersom det är terminsavslutning i stallet idag så blir det nog lite gymkhana(har jag nämnt att jag är självmordsbenägen?) sedan hem och vänta på att ladette to lady ska börja :) Kanske vore bra om jag han duscha också. Det är ju säsongsavslutning på Valand imorgon. TRIST! Men studentklubben flyttar ju till onsdagarna och Deep istället, så vi lär väl överleva. I alla fall så vore det kul att vara lite fräsch imorgon, och efterssom jag jobbar till 6 så får jag försöka hinna måla naglar och allt idag. Jag är seg. Jag skulle aldrig hinna färdigt imorgon om jag inte började idag :P Ja, ja...

Och som den extrema tidsoptimist jag är så börjar det än en gång bli lite bråttom. Åker till stallet om ungefär 20 minuter och jag måste byta om och spela lite Konga :D Besatt!

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0