Sista Valand.

Ikväll är det sista Valand för ett tag framöver. Litre trist. Men, men.
Idag gjorde jag bort mig på jobbet...För ovanlighetens skull liksom. Där står jag och Ida och skojjar med fula lådliknande krukor. Jag sätter en låda på varje bröst och låtsas att det är en bikini. Och när jag ed min fulaste plut-min och putigaste ank-rumpa med lådorna på tuttarna svänger runt ett hörn i butiken så krockar jag med en 40 årig man. Han kollar aningens konstigt på mig. Så jag lossar lådorna, sträcker på ryggen och säger artigt "Hej" till kunden. Jag ser hur han följer mig med blicken när jag går min Walk of shame in i planteringslokalen. Som tur nog så är jag inte en ältande människa (hrm), så jag släpper saken och skrattar åt det istället.

Vi pratade med in chef idag om att anmäla honom för sexuella trakasserier. Jag och chef nummer två pratade först om att anmäla honom för mobbning på arbetsplatsen, men jag kom fram till att sexuella trakassserier ger högre straff. Då säger chef nummer ett att han ska få domaren att gå emot oss istället. När jag då sa till honom att vi skulle beskriva honom som mannen i hatt och kjol...Ja ni läste rätt. Kjol. Eller kilt som han vill kalla det, så blev han ganska tyst. Ha!

En dryg halvtimma kvar innnan bussen går. Jag hade tänkt hinna föra lite innan vi åker. Billig fylla är bra fylla. Men det ser negativt ut på den fronten. Hon det där vita strecket är nämligen inte ens halvfärdig än. Jag tror att jag har hittat någon som är mer tidsoptimist än vad jag är. Om det nu är möjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0