Sjukhus

Jippie jej! Ligger för tillfället inlagd på sjukhuset i halmstad. Min körtelfeber blev ju så mycket värre så jag kunde ju varken äta eller dricka och tvingades då till att bli inlagd. Var först nere på sjukhuset i varberg eftersom det är närmast hemma. Men när jag efter ett dygn där bara blev värre så blev jag ambulansad hit där jag fått massa olika mediciner och smärtstillande preparat som får mig att bli lite mera levande igen. Har dock grymt tråkigt. Lyckligt vis så börjar rösten att komma tillbaka igen och jag har under morgonen kunnat prata i telefon. Men jag har under dagen som gått, trots allt tjat från läkarna, inte fått i mig mer än ett halvt glas nyponsoppa. Måste ju kunna äta innan jag kan bli utskriven igen. Gör ju så grymt ont bara :(

Min stackars mamma som har åkt hit för att jag inte ska behöva vara ensam tog ut mig på en promenad tidigare så att jag skulle få lite luft. Det trista var bara att jag behövde åka rullstol. Hela kroppen är ju så utmattat så jag orkar inte gå själv. Känner mig ju helt handikappad. Trist! Ännu mer trist att jag inte får idrotta på ett halv år...Hur ska man överleva det? Blä för körtelfeber! Läkarna sa iaf att jag kanske skulle kunna åka hem imorgon om jag bara visade för dem att jag kunde äta. Hade varit grymt skönt att komma hem. Ska alternativt tillbaka hit sedan och operera bort mina mandlar, för jag har alltid problem med min hals. Och det lät som en bra idé ända tills dem berättade hur man utför ingreppet. Usch! Inte lika frestande längre.

Annars så mår jag mycket bättre nu än vad jag gjort de senaste dagarna. Så oroa dig inte käre vän :P Snart är jag hemma och i farten igen :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0