Fy fan va vi är bra!

Nu var det avklarat! Jag har tagit studenten. Skolan är nu mera officiellt slut för min del. Det känns konstigt och overkligt, men samtidigt helt sjukt underbart! Inget mer hysteripluggande kvällen innan prov, inget mer slitande med sjukt jobbiga skolarbeten och inga mer ofivilligt tidiga mornar. Men samtidigt så är det mycket jag kommer att sakna. Gemenskapen som man känner i skolan, vi har ju trots allt gått i samma klass i tre år. Det känns så tomt att veta att man kanske aldrig kommer att träffa dessa människor igen. Glädjen och lättnaden när man slutfört något jobbigt. Alla mysiga uppträdanden. Alla människor man träffar varje dag. Det känns så tomt att veta att man inte kommer att göra det längre.

Avslutnings dagen var i alla fall grymt lyckad. Fram till hamnkrogen då jag råkade bli aningens överföfriskad, vilket resulterade i en rad minnesluckor som mina vänner nu fyllt ut med pinsamma händelser. Lite illa kanske. Men så kan det gå. Det är ju som sagt inte lätt när det är svårt. 

Så nu har jag för första, och sista, gången spungit ut på scenen och ut ur skolan. Så jäkla grymt! Sp3a is the shit! :P 

För vi har tagit studenten, fy fan vad vi är bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0