Kärlek är för töntar som inte vågar slåss

Idag är en toppen dag! Jag har verkligen turen på min sida, som vanligt...

När jag vaknade i morse var det ur fint väder och solen sken, så jag gick ut i trädgården för att sola lite. Men jag hinner inte mer än veckla ut alla filtar och dynor innan ett bamse jätte moln seglar in och landar rätt över mitt hus. Men envis som jag är så vägrade jag låta vädret besegra mig. Jag måste ju få lite färg innan balen och studenten. Så jag ligger fast besluten kvar ute i min solstol ända tills min bikiniklädda kropp har samma färg som ett blåbär. Jag insåg att jag var tvungen att ge upp så jag masäde mig in i huset igen.

Så hinner jag inte mer än innanför dörren så tappar jag min Mp3 och dess högtalare i golvet så att ljudet bler helknasigt. Tack! Men efter att ha bankat lite på den så funkade den väl relativt bra igen. För att trösta mig själv efter sol-katastrofen så åt jag chokladpudding med vispgrädde (det är nyttigt har jag hört). Jag menar är man blek kan man ju lika gärna vara fet också, och slå två flugor i en smäll liksom.

Men så får jag höra att min kära mamma ska in till stan så jag tar tillfället i akt och hakar på henne för att sola solarium. Så jag kommer dit och solar mina 20 minuter precis som vanligt. Och det var väl jätte trevligt tills jag såg lappen om att de hade bytt lysrör. Tack simhallen!

Så här sitter jag nu, röd och fet, och tycker ganska synd om mig själv. Tillräkligt synd om mig för att sympati shoppa min aldeles för dyra väska imorgon. Vilket betyder att jag fått något bra utav denna dagen i alla fall :D


Rihanna Feat. Ne-Yo - Hate That I Love You

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0