Hello London.

Eftersom den tidigare tänkta Australien planen gick i stöpet idag blev det till att sätta sig och planera igen. Och den här gången själv. Orkar bara inte med fler planer som skiter sig, och om man planerar själv så vet man i alla fall att det blir av.

Så, jag satte mig ner och kollade min alternativ.

Första planen
är att åka ner till våra vänner i London och jobba där som au pair eller något annat spännande. Jag har inte varit i london sedan jag var liten, men staden är ju helt underbar. Ett annat plus med london är att det är nära för mig att hälsa på familjen, och för familjen att hälsa på mig. Det ska tydligen vara väldigt lätt som svensk att få jobb i england, och jag tror att det hade varit en grym upplevelse och språkförbättrare.

Andra alternativet är att åka till våran släkt i New York. Vilket också hade varit en enorm upplevelse. Svårigheten med det är att det är svårt att få arbetstillstånd eller vad det nu heter i USA. Plus att det är väldigt långt bort. Vilket i och för sig inte nödvändigtvis behöver vara en nackdel. Men det kan vara svårt att komma till en helt ny stad och inte känna någon. Förutom mina släktingar då, men ingen av dem matchar mig i ålder... Samtidigt så berättar alla som varit där om hur fantastiskt och underbart det är, och uppmuntrar mig att åka. 

Tredje alternativet är att åka ner och bo ett tag hos min pappa i Thailand.
Positivt: Helt underbart(!), varmt och skönt land.
Negativt: Jag kommer inte överens med min pappa(Som, by the way, inte ens hörde av sig på min födelsedag), det är svårt att få jobb, och om man nu får ett jobb är lönen så urusel att det inte är värt det. Nope, tror att jag skippar den planen...

Fjärde alternativet är att stanna här, i kalla, trista Sverige och jobba. Frestande...Inte speciellt. Dock lär jag tjäna en del pengar, vilket i och för sig inte är helt fel. Men gud så trist! När, just nu lutar det nog åt London :D Vore grymt kul att åka dit!!! Men, men...jag lär väl hinna ändra mig ett par gånger till innan jag bestämt mig. :P

image104

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0