Fylleoffer.

Igår kväll ringde en gamal vän till mig Saa mig på fyllan. Det trodde vi inte om dig L. Hon har väl aldrig riktigt varit den där partytypen. Klockan var väl runt 11 när hon ringde och hon var på någon temafest. Hon visste inte vart. Säger det allt. Det konstiga var att jag knappt kände igen hennes röst. Vi har ändå varit nära vänner i lite mer än två år. Knasigt. Jag och mitt iprenfyllda huvud var väl inte på vårat mest sociala humör kanske, men offret i ett fyllesamtal behöver ju sällan prata. Det kom i alla fall fram att det var tråkigt att vi inte träffades längre (vad annars består fyllesamtal utav) och att vi bara måååste ses snart. Alla dessa tomma ord och löften som alkoholen frambringar. Hur ofta genomför man något utav det man lovar. Skulle tro att svaret är aldrig. Det borde finnas alkolås på mobilen. Jag vet ju själv hur hemskt det är att kika igenom alla skickade sms och uppringda samtal dagen efter. Ingen höjdare.

När jag sedan vaknade i morse och satte på telefonen hade jag en hel del missade samtal och medelanden. Bland annat en från min vän uppe i Åre. Medelandet löd: Jag är full. Jag saknar dig.

Kände mig ganska utsatt utav fulla vänner igår. Kul att dem tänker på mig ibland i alla fall. Även om det endast är i onyktert tillstånd :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0