Storm.

Igår när jag hade jobbat färdigt och klev ut från kungsmässan så var det typ orkan ute. Och fine, det hade väl inte varit någon fara, om det inte hade varit så att jag hade stallet kvar. Jippie. Så det blev till att sätta sig på bussen ut till maleviksvägen och stall lundahagen. Jag satt och halvsov lite på bussen med musiken på. När jag kikar ut igenom fönstret ser jag ett hav på höger sida. What? Hav, höger sida av bussen. Det är något som inte stämmer. Havet ligger nämligen på vänster. Crap, var min första tanke. Jag har missat hållplatsen. Men så ser jag något som vittnar om motsatsen. Golfhuset står mitt ute i allt vatten. Det är altså en översvämmad golfbana vi åker förbi. Grattis. Och om någon, mot all förmodan, skulle undra så äår det inte jätteroligt att rida en häst som stått i två dagar medans det stormar ute. Han var lite knasig. Men det var bara att vrida upp volymen på radion i manegen för att stänga ute alla andra ljud och göra det bästa av situationen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0