Veckans Valand.

Vårat beloved Valand var sitt gamla vanliga jag igen nu i torsdags. Likie, likie. Det började med att jag och Sandra åkte med grannen in. Hälsade på vakterna och kom in utan att visa leg. För ovanlighetens skyull liksom. Han med att inhandla lite dricka innan 23, då nästan allt är billigt. Det gillar vi. Efter att ha tagit runt tre klunkar cider så skulle jag ut och hämta Natali då hon inte vil gå in själv så jag skuttar ner till entren och går för att ställa mig ute vid vakterna. Följande samtal inträffade sedan mellan mig och vakt nummer 1:

Vakt 1: Lägg av nu.
Jag: Va?
Vakt 1: Du är aldeles för full!
Jag: Va?
Vakt 1: Jo men jag ser ju på dig att du har druckit för mycket.
Jag: Men, men, men..jag har ju bara druckit några klunkar cider.
Vakt 1: Näe, jag kan inte släppa ut dig när du druckit så mycket. Du får gå tillbaks in.

Sedan bröt vakterna ihop och skrattade åt mig. Elakt skämt tycker jag. Men det är ju kul att man kan roa någon.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0