Konsten I Att Vara Klantig.

Jag gick och lade mig tidigt igår för att jag skulle orka gå upp tidigt idag. Började jobba 7 och ställde därför klockan på 5. Då kan jag snooza en halvtimma och sedan ta det lungt innan tåget går. Ochh allt gick som planerat tills det att jag stängde av snoozen. Jag vaknar och reagerar på att det är ljust i rummet. Illa. Kikar på klockan. 06.40. Tåget gick halv. Jag slänger på mig kläder och kubbar järnet mot stationen. Tänker att om jag hinner med kvart i tåget så kan jag springa till jobbet från tåghållplatsen. Plötsligt ser jag en arbetskamrat komma körandes ut från en utfart så i min halvpanik springer jag efter henne och hon ser mig, stannar bilen, och låter mig åka med. Hur myucket tur får man ha på en och samma mmorgon...So long so good.

När jag sedan kommer till jobbet upptäcker jag att:
*Gårdagens smink ser inte alls bra ut när man sovit med det.
*Jag har bara fått med mig ett bh band (hur lyckas jag?)
* Jag har matchat mina gröna jeans med mörkgrå mönstrad tee, inte hett.
*Jag har sovit på mitt blöta hår vilket har resulterat i en hairdo a la Marge Simpson

Sedan kikar jag på klockan som är 06.57. Hej mina tre minuter.

Summan av kardemumman. Jag var o-het idag. Mer än vanligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0